SAAB / ORIO DANMARK

Da Saab / Orio havde brug for at re-positionere sig på det Danske marked, blev vi inddraget til at varetage kampagnerne på både et strategisk og operationelt niveau.

Opgaven bestod i blandt andet, at udvikle og brande ”Saab 4 Ever” konceptet i Danmark

Ud over den strategiske sparring, har vi stået for implementering, eksekvering og løbende optimering af SEO/SEM strategi, visuel markedsføring på landsdækkende medier, herunder bannere, landingpages, reklamefilm, grafisk layout og produktion af brochure og diverse offline materiale.

Størstedelen af de tiltag vi har lavet, er siden blevet implementeret i andre dele af Saab / Orio koncernen i de andre europæiske lande.

Klient:

Saab / Orio Danmark

Opgave:

Strategisk rådgivning, Konceptudvikling, Web landingpage, Reklamefilm, SEO & SEM, Grafisk Layout, Grafisk produktion

Kontaktperson:

Jesper Holtegaard, Direktør

69ADB5

“Orio Denmark er et datterselskab af Orio AB. Orio AB er enedistributør af originale Saab reservedele og service World Wide med en omsætning på godt en mia.

Strategisk har Broholm marketing løbende presset Orio Danmark til nye tiltag, og givet os nye ideer til eksekvering af kampagner, som vi efterfølgende have ønsket vi have gjort noget før.

Specielt på håndteringen af SEO/SEM delen har Broholm Marketing ikke kun presset Orio Danmark, men også vores globale marketingafdeling til at leverer bedre resultater. I 2013 leverede Broholm Marketing samlede SEO/SEM aktiviteter, der resulterede i en 1. førsteplads mht. til effektiv digital markedsføring målt mellem alle digitale kampagner i den samlede globale Orio organisation.

På designsiden har det været en fornøjelse og arbejde med mennesker, der forstår vores brand og brand guidelines, men alligevel kommer med forslag, der giver vores materiale et nyt og friskt design.

Den økonomiske ansvarlighed er en selvfølge for os, og her hjælper Broholm med meget kreative løsninger på ellers omkostningstunge aktiviteter.

Vores fokus og forretningsudvikling, sammen med Broholm Marketings ideer og eksekvering af kampagner resulterede i en 1. plads i omsætning pr. bil i bil parken indenfor salg af Saab reservedele World Wide i 2013.”

 

Orio Denmark

Jesper Holtegaard
Managing Director

LIGNENDE CASES

  • Strategi, Branding, SEO/SEM

  • Telemarketing, B2C, Direkte salg

  • Telemarketing, Salgscoaching

  • Telemarketing, Strategisk rådgivning, Konceptudvikling, Leadgenerering, SEO/SEM, Hjemmeside

  • Strategisk rådgivning, Leadgenerering, Telemarketing